• Головна
  • Кафедри
    • Музеєзнавства та експертизи історико-культурних цінностей
    • Документознавства та інформаційно-аналітичної діяльності
    • Інформаційних технологій
    • Комп'ютерних наук
  • Абітурієнту
    • Instagram
    • Реєстрація абітурієнта
    • Перелік конкурсних предметів ЗНО
    • Як стати студентом
    • Правила прийому
  • Студенту
    • Instagram
    • Студентський актив
    • Креативна група
  • Науковий розділ
    • Наукові журнали
  • Контакти

×

Search

 

 

ФАКУЛЬТЕТ ІНФОРМАЦІЙНОЇ

 

ПОЛІТИКИ І КІБЕРБЕЗПЕКИ

 

(097) 260-75-17

(073) 737-30-63

        

Кафедра музеєзнавства та експертизи історико-культурних цінностей

ПРО КАФЕДРУ
ІСТОРІЯ КАФЕДРИ
ВИКЛАДАЧІ
НАПРЯМИ ПІДГОТОВКИ
ДИСЦИПЛІНИ
БАЗИ ПРАКТИКИ
МІЖНАРОДНІ ПРОЕКТИ
ВІРТУАЛЬНИЙ МУЗЕЙ
АРХЕОЛОГІЧНА ПРАКТИКА
НАШІ ВИПУСКНИКИ

ПРО КАФЕДРУ

Курс навчання на кафедрі надає широкі можливості, що відповідають сучасним вимогам освіти в галузі музеєзнавства, пам’яткознавства та експертизи культурних цінностей. Навчання забезпечує фахову підготовку в теорії і практиці музейної справи, а також пропонує вивчення курсів з археології, етнографії України, архівознавства, польових досліджень, історії України, історії мистецтва, законодавства, митного права.

Кафедра музеєзнавства та експертизи історико-культурних цінностей під керівництвом завідувача кафедри Пустовалова Сергія Жановича, здійснює підготовку фахівців за спеціальністю 027 "музеєзнавство, пам'яткознавство".

Опанування основ навчальних курсів надає можливість професійної реалізації, а також перспективи кар’єрного зростання. Випускники нашої кафедри користуються широким попитом на ринку праці.

Особливості навчання і викладання

Польові дослідження є базовим компонентом археології з можливостями практики в Києві, різних областях України та Польщі. Додаткову інформацію можна отримати, звернувшись на кафедру.

Робота кафедри спрямована на підготовку спеціалістів у галузі музейної та пам’яткоохоронної справи, які володіють теоретичними і практичними знаннями, вміннями та навичками, високою професійною кваліфікацією. При кафедрі функціонує та розширює свою діяльність навчальний музей-лабораторія, що акумулює як педагогічно-просвітницьку, так і науково-дослідну функції. Його фонди використовуються під час проведення практичних занять.

Застосовуються різні форми навчання, в тому числі семінари, колоквіуми, лекції-демонстрації, практичні заняття, підготовка рефератів, звітів про проведення польових та практичних робіт, захист бакалаврських, магістерських робіт, індивідуальне керівництво дисертаціями.

На кафедрі працюють висококваліфіковані викладачі, доценти і професори, які забезпечують викладання профільних дисциплін на високому науковому та педагогічному рівнях.

Київський національний університет культури і мистецтв має власну електронну бібліотеку. У головному корпусі університету діє Інтернет-кафе з безкоштовним Wi-Fi, у всіх інших корпусах працюють студентські столові.

Курсова робота й оцінки

Вас навчають у формі лекцій, семінарів під особистим керівництвом викладача. Навчання може включати в себе активні методи, форми демонстрації, презентації, дискусії студента і викладача, практичні заняття на місці навчання і на базах практики (музеї та пам’яткоохоронні установи). Курсова робота оцінюється як самостійне дослідження з обраної студентом теми. За Болонською системою розроблені критерії роботи студента від найкращої оцінки «А».

Освітньо-кваліфікаційні рівні кафедри музеєзнавства та експертизи історико-культурних цінностей

«Бакалавр» – 4 роки;

«Магістр» – 1,5 року на базі освітньо-кваліфікаційного рівня «Спеціаліст» та освітньо-кваліфікаційного рівня «Бакалавр».

У КНУКіМ функціонують 3 спеціалізовані Вчені ради із захисту кандидатських та 2 спеціалізовані Вчені ради із захисту докторських дисертацій.

ЗНО:

  • українська мова і література;
  • історія України;
  • іноземна мова(англійська, німецька, французька, іспанська) або географія.

НАУКОВА РОБОТА

ВИДАННЯ КАФЕДРИ

ІСТОРІЯ КАФЕДРИ

Кафедра має більш, ніж двадцятилітню історію роботи, зберігає найкращі традиції викладання, запроваджує нову методику проведення наукової, практичної, дослідницької, пошукової роботи. Відповідно до нових соціально-політичних, економічних, культурно-освітніх умов використовує на якісно новому рівні інноваційні методи і технології роботи.

У 1992 р. у Київському державному інституті культури імені О. Корнійчука було відкрито кафедру музеєзнавства. За період з 1992 р. до початку 2013 р. кафедрою музеєзнавства було підготовлено плеяду фахівців у галузі музеєзнавства і пам’яткознавства, серед яких директори і заступники директорів музеїв, культурно-мистецьких центрів, працівників сфери охорони культурної спадщини, науково-дослідних установ, викладачів вищих навчальних закладів, експертів державної митної служби України. Значну увагу у змісті діяльності кафедри приділяється підготовці як практиків, так і науковців. Науковою школою кафедри музеєзнавства за цей період було підготовлено більше 60 кандидатів наук.

У зв’язку із новими соціально-культурними та політичними реаліями з 2004 р. кафедра набуває нової назви –– кафедра охорони культурної спадщини і музеєзнавства – до освітньо-кваліфікаційного рівня додається ще один напрямок підготовки «історик-музеєзнавець, експерт з культурних цінностей».

За ці роки кафедру очолювали відомі історики, науковці і талановиті викладачі. Першим завідувачем кафедри музеєзнавства у 1992 – 1995 рр. був Гончарук Петро Степанович, кандидат історичних наук, професор.

Посаду завідувача кафедри у 1995 – 1998 рр. обіймає відомий історик Лукач Бейло Іштванович, кандидат історичних наук, професор.

Якісно нового рівня набуває підготовка кадрів на кафедрі, яку очолює у 1998–2001 та 2007–2013 рр. Ольговський Сергій Якович, кандидат історичних наук, професор. Він є автором більш, ніж 100 наукових праць, в тому числі 3-х наукових монографій, 2-х навчальних посібників і науково-популярного видання. Сергій Якович збирає професійний колектив, справжніх фахівців сфери музеєзнавства і пам’яткознавства. Талановитий історик та блискучий оратор Ольговський С. Я. користується повагою колективу. На його лекції завжди збираються численні студенти. Поза очі вони називають його «патріархом кафедри». Ольговський С. Я. започаткував наукову школу і виплекав численну кількість кандидатів наук.

У період 2002 – 2006 рр. завідувачем кафедри стала Ключко Юлія Миколаївна, кандидат педагогічних наук, доцент. Вона вміло організувала роботу кафедри, підібравши найкращі кадри. Обдарований науковець Ключко Ю. М. сприяла розкриттю обдарувань колег і студентів, підготувала нову плеяду кадрів музейної сфери.

У період 2013 – 2017 рр. завідувачем кафедри була Гончарова Олена Миколаївна, доктор культурології, професор. Вона концептуально розвинула роботу кафедри, підібравши найкращих фахівців-викладачів, створивши мультимедіа лабораторію кафедри, всеукраїнський проект "Віртуальний музей", організувавши культурологічну та археологічну практику в Україні та Польщі, розширивши бази практики студентів. Обдарований науковець Гончарова О. М. сприяла розкриттю обдарувань колег і студентів, організовувала наукові конференції студентів та професорсько-викладацького складу, випустила три збірника наукових статей кафедри, підготувала нові кадри музейної та пам'яткоохоронної сфери.

Кафедру очолює Пустовалов Сергій Жанович, науковець з багаторічним досвідом роботи, який застосовує нові концептуальні підходи до освітньої діяльності.

Викладачі кафедри
Нижній ряд: (зліва на право) Ключко Юлія Миколаївна, Гончарова Олена Миколаївна.
Верхній ряд: (зліва на право) Ольговський Сергій Якович, Андрес Ганна Олександрівна, Пустовалов Сергій Жанович, Чухрай Любов Олександрівна, Руденко Сергій Борисович.

Викладачі і студенти кафедри МС
Викладачі кафедри історії України і музеєзнавства зі студентами 1 курсу групи МС-33 спеціальності «Музейна справа».

НАУКОВО-ПЕДАГОГІЧНИЙ СКЛАД

ПУСТОВАЛОВ С.Ж.

ОЛЬГОВСЬКИЙ С.Я.

ВЕЧЕРСЬКИЙ В.В.

КЛЮЧКО Ю.М.

РУДЕНКО С.Б.

ГРЕЧКО Д.С.

ЧУХРАЙ Л.О.

БЕГАЛЬ Т.О.

ПУСТОВАЛОВ В.С.

НАПРЯМИ ПІДГОТОВКИ

Спеціалісти з «Музейної справи і охорони пам’яток історії та культури» спеціалізації «Музеєзнавець, експерт з історико-культурних цінностей» та «Музеєзнавець, організатор екскурсійної діяльності» є дуже популярними і користуються попитом на ринку праці. Отримання диплома, в тому числі з відзнакою, надає широкі можливості проявити себе в ряді професій. Широкий спектр знань, вмінь, навичок бакалавра, спеціаліста і магістра музейної справи високо цінуються роботодавцями.

Певний відсоток наших випускників продовжують навчання в аспірантурі або в Інституті післядипломної освіти. Значна кількість випускників успішно продовжують кар’єру в археології, музейній справі, експертизі культурних цінностей, у сфері охорони культурної спадщини, державній митній службі України. Багато хто з них працює у музеях, галереях, культурно-мистецьких центрах, бізнес-структурах. Деякі з випускників обирають альтернативну траєкторію кар’єри в засобах масової інформації, політиці, консалтингу, органах державної адміністрації.

Випускники кафедри можуть працювати:

- у сфері управління (підрозділах Міністерства культури України, державних органах охорони культурної спадщини);

- у музейних установах, історико-культурних, історико-архітектурних заповідниках (директорами, начальниками відділів, зав- лабораторіями та секторами, науковими співробітниками);

- у науково-дослідних інститутах, методичних центрах Національної академії наук України (археологами, пам’яткознавцями), профільних громадських організаціях з охорони культурної спадщини та центрах розвитку культури;

- у підрозділах Державної митної служби України (експертами);

- у системі освіти (викладачами історії – в середній школі; етнографії, музеєзнавства, памяткознавства – у вищій школі; профільних предметів – у вищих навчальних закладах);

- у сфері туризму (екскурсоводами як державних, так і приватних структур, адміністраторами та організаторами екскурсійних турів);

- у антикварних і букіністичних салонах (експертами-консультантами).

ОСНОВНІ ФАХОВІ ДИСЦИПЛІНИ

що викладаються на кафедрі музеєзнавства та експертизи історико-культурних цінностей:

Археологічна трасологія Археологія України Архівознавство
Арт-галереї та сучасний ринок культурних цінностей

Арт-галереї та сучасний ринок культурних цінностей

Лекторська подача курсу дисципліни «Арт-галереї та сучасний ринок культурних цінностей» здійснюється із трьох репрезентативних позицій одночасно: галериста, художника та колекціонера. Його унікальність в тому, що він утримує унікальну інформацію із індивідуальних особливостей сприйняття художника, куратора, галериста, колекціонера, експерта, аукціоніста тощо. Студенти (слухачі) ознайомлюються із методикою ведення галерейного бізнесу в його основних практичних аспектах. Таких як створення концепції арт-галереї, правилами експозиційної роботи в арт-галереї, методами співпраці із художниками, основами організації виставок та аукціонів, правилами вивезення художніх робіт за кордон, основами організації інтернет-галереї тощо.

Також студенти (слухачі) ознайомлюються із основами професії куратора, історією вітчизняного та зарубіжного арт-ринків, проблемами та перспективами розвитку сучасного мистецтва. Окремі внутрішні блоки курсу присвячені особливостям аукціонної торгівлі, правилам та особливостям купівлі й продажу художніх робіт на аукціонах та ціноутворенню на світових мистецьких аукціонах. Так само студенти (слухачі) знайомляться із особливостями та перспективами вітчизняного і зарубіжного ринку антикваріату. Також частиною курсу «арт-галереї та сучасний ринок культурних цінностей» є вивчення законодавчих лакун та проблемних питань вітчизняного арт-ринку.

 Вступ до фаху

Вступ до фаху

Викладання курсу відбувається у формі лекційних і практичних занять. На лекціях студенти знайомляться з сучасними принципами побудови та завданнями вищої освіти в світлі Болонського процесу, з основними принципами системи організації навчального процесу, історією, традиціями, структурою КНУКіМ; проблемами та перспективами розвитку професійної діяльності у музейній та пам’яткоохоронній галузі в Україні та світі. Виклад лекційного матеріалу супроводжується візуальним супроводом, що містить презентації, навчальні фільми тощо.

Практичні заняття передбачають безпосереднє знайомство з провідними  інституціями музейної та пам’яткоохоронної галузі. Неформальні зустрічі з фаховою спільнотою, зокрема, з випускниками кафедри, надають знання, необхідні для власного саморозвитку та формування більш повного уявлення про майбутній фах. Загалом, опанування матеріалу дисципліни «Вступ до фаху»  допомагає швидше адаптуватись до навчання у вищому навчальному закладі та сформувати цілісне уявлення про концептуальну модель майбутнього фахівця.

Діловий етикет
Експертиза археологічних колекцій

Експертиза археологічних колекцій

Ця дисципліна, без зайвої скромності, є одною з перлин на кафедрі музеєзнавства та пам’яткознавства. Довести це дуже легко. По-перше, майбутні музеєзнавці будуть ознайомлені з усіма категоріями речового матеріалу археологічних культур від палеоліту до доби Модерну. По-друге, студенти  матимуть змогу дізнатись контекст, в якому були зафіксовані ці речі. Адже без розуміння цього річ «німа». Саме знання того, де, як і за яких обставин був знайдений той чи інший предмет, у «сусідстві» з чим, розуміння ширшого культурного контексту може змусити знахідку «заговорити» мовою образу та самого життя.

Важливим фактором у вивченні цієї дисципліни є те, що її викладають справжні спеціалісти – археологи, співробітники Національної академії наук України та провідних закладів Міністерства культури України. Це є принциповою позицією нашого університету – для найкращих наших студентів читають виключно фахівці-практики.

Експертиза нумізматичних колекцій

Експертиза нумізматичних колекцій

Монети порівнюють із згаслими далеко в космосі зірками, світло яких, доходить до Землі через сотні років після їх зникнення. Величезну кількість інформації зберігають у собі ці, нібито німі, свідки давнини. Основним завданням дисципліни «Експертиза нумізматичних колекцій» є, як раз, відкриття багатого на цікаві відкриття, події та історії світу нумізматики та навчити студентів розуміти “мову” монет. Виникнення та зникнення могутніх держав, хвилі завоювань, міжнародні торгівельні шляхи, невідомі сторінки життя та діяльності найвідоміших правителів в історії – про все це можна дізнатись, якщо крок за кроком вивчати давні монети.

Експертиза рідкісних книг
Етнокультурологія

Етнокультурологія

Цей курс знайомить студентів із явищами етносу, нації та культурними відмінностями між цими спільнотами. Під час вивчення курсу студенти дізнаються:

  • Як визначити свою національність?
  • Наскільки давніми є українці?
  • Наскільки різноманітною в етнокультурному сенсі є Україна?
  • Чим етнос відрізняється від нації?
  • Що таке «етнорелігійна», «етносоціальна», «етнонаціональна», «етокримінальна» спільноти?
  • Як соціальні, національні, економічні та релігійні конфлікти маскуються під «етнічні» та «етнокультурні»?
  • Чи заважає (сприяє) етнічна культура економічному процвітанню?
  • Як сконструювати «націю» або «етнос»?
  • Яку роль в етнокультурних процесах посідає генетика та антропологія?
  • Як правильно вивчати історію етнокультурних процесів?
  • Як вивчати етнокультурні процеси за допомогою творів мистецтва?

 Законодавство у сфері музейної та пам’яткоохоронної діяльності

Законодавство у сфері музейної та пам’яткоохоронної діяльності

Основним завданням дисципліни «Законодавство у сфері пам’яткоохоронної та музейної діяльності» є вивчення студентами законодавства, яке регулює правовідносини в галузі охорони пам’яток та музейної справи, діяльності найавторитетніших міжнародних та національних організацій галузі. Такі знання потрібні при роботі в митній службі, в музеях, пам’яткохоронних установах, антикварному бізнесі.Вивчається діяльність UNESCO, Ради Європи, чинне законодавство України, а також порядок переміщення культурних цінностей через державний кордон України та основні процесиреституції пам’яток. Під час навчання студенти набувають  навиків щодо тлумачення та практичного застосування як міжнародних нормативних актів, так і законів та підзаконних актів України. Студенти отримають теоретичні та практичні знання, що дозволять продовжити навчання та опановують основи вагомої складової своєї майбутньої професійної діяльності.

Інноваційні технології в музеях
Інтелектуальна власність Історичне джерелознавство

Історичне джерелознавство

Історичне джерелознавство та дисципліни джерелознавчого кола займають чільне місце у структурі підготовки професійних істориків як загальноісторичної спеціалізації, так й, зокрема, спеціалістів з музеєзнавства та пам’яткознавства. Це зумовлене передусім тією роллю, яку відіграють історичні джерела у пізнанні минулого в усіх його проявах. Без володіння повноцінними знаннями щодо теорії та практики джерелознавства, складу та репрезентативності джерельної бази історичної науки, розуміння природи та інформативного потенціалу джерел, неможливо не лише вивчати окремі розділи історії, але й займатися науковими дослідженнями, готувати наукові праці з будь-якої проблематики історичного спрямування.

Не менш важливим для майбутніх фахівців є вивчення конкретної методики роботи із джерелами, практичних прийомів їх пошуку, виявлення, відбору, класифікації, тлумачення змісту, аналізу та синтезу джерельної інформації. Фахівець зобов’язаний чітко дотримуватися основних етапів роботи із джерелами, засад джерелознавчої критики, методологічних принципів інтерпретації змісту джерел.

Нормативні курси джерелознавчого кола спрямовані на формування у студентів факультету культурології Київського національного університету культури та мистецтв джерелознавчої культури, комплексу теоретичних і практичних знань та навичок, необхідних для результативної роботи з усім комплексом історичних джерел.

Історіографія історії культури
Історія зарубіжної культури Історія Києва в пам’ятках архітектури Історія мистецтв
Історія української культури Музеї-заповідники України

Музеї-заповідники України

Нерухомі пам'ятки культурної спадщини існують в сучасному світі не самі по собі, а разом з іншими пам'ятками та різноманітними музейними експозиціями. Об'єктом експонування може бути сама пам'ятка. Але найчастіше будівлі-пам'ятки архітектури та історії є найкращими місцями для розміщення й експонування в них музейних колекцій. Так повелося в Західній Європі з ХІХ століття, коли в замках, палацах та монастирях створювалися різноманітні музеї, нерідко приватні, але з забезпеченням в них публічного доступу. Так вони успішно існують і розвиваються дотепер.

На наших теренах з кінця 1920-х років почали створюватися державні історико-культурні заповідники та музеї-заповідники, яких на сьогодні нараховується 64. З них понад половина створена в добу незалежності України. У цих науково-дослідних та культурно-просвітницьких закладах поєднуються 2 головні функції: пам'яткоохоронна та музейна. В умовах сьогодення українські музеї-заповідники – це чи не єдині осередки справжньої пам'яткоохоронної роботи в державі. Навчальна дисципліна «Музеї-заповідники України» дозволяє зрозуміти суть і специфіку пам'яткоохоронної роботи заповідників.

Комерційна та фандрайзингова діяльність музеїв
Митне право Міжнародна інформація Міжнародне право
Міжнародні економічні відносини Музеєзнавство: історія та теорія Музеєфікація пам’яток науки і техніки
Історія зброї

Історія зброї

Історія людства та технологічного прогресу безпосередньо пов’язані з появою та розвитком систем озброєння. Війна, як санкціоноване суспільством явище, характерне для людства від появи Homo sapiens sapiens. Всі відкриття, впершу чергу, використовувалися для вдосконалення зброї та захисту від неї.  Навчальна дисципліна «Історія зброї»  має на меті дати студентам систему знань, умінь та навичок експертної роботи зі зброєю, що мають історико-культурну цінність, яка полягає у класифікації, з’ясовуванні часово-просторових координат, науковій інтерпретації. Студенти мають змогу прослідкувати розвиток систем озброєння на тлі найважливіших подій світової історії.

Музеєфікація та експертиза пам’яток меблярського мистецтва Музейна педагогіка

Музейна педагогіка

Вичення курсу має на меті ознайомлення з процесами навчання, виховання і розвитку людини в умовах музейного закладу, занурення у захоплюючий світ дитячих музеїв світу. Викладання матеріалу відбувається у формі лекційних і практичних занять. Студенти опановують методики та форми роботи з різновіковою аудиторією. Особливістю викладання дисципліни є тісний зв'язок з реальною музейною практикою. Загальний стиль навчання -активний (дискусії, воркшопи тощо).

Практичні заняття, що проходять на базі провідних музеїв м. Києва, дозволяють  ознайомитись з найкращим досвідом впровадження освітніх програм, з використанням та адаптацією до умов музейного середовища інтерактивних технологій. Відео презентації надають більш повне уявлення щодо «американської» та «європейської» моделей дитячих музеїв та висвітлення провідних наукових, організаційно-методичних та змістовних ліній освітньої діяльності музеїв різних профілів та форм власності.

Музейна справа країн світу

Музейна справа країн світу

Курс «музейна справа країн світу» ознайомлює із теорією та історією створення та експозицією світових музеїв. Він розділений на наступні блоки: музеї Північної та Південної Америки й Канади, музеї Далекого і Близького Сходу, музеї Африки та Азії, музеї Західної Європи, музеї України, музеї Росії. Розрахований на ознайомлення студента (слухача) із особливостями музейної справи відповідної країни в розрахунку на аналітичну порівняльну роботу із перспективою практичного застосування та врахування певного історико-культурного досвіду. Під час курсу вивчаються музеї історичного, художнього, краєзнавчого, літературного, фізико-технічного, природничого профілю тощо. Також студенти (слухачі) ознайомлюються із історією та експозицією палаців-музеїв, замків-музеїв, музеїв-маєтків, музеїв-квартир тощо.

Курс створений в розрахунку на враження захоплюючої екскурсії музеями світу. Причому, під час вивчення тематичного блоку, присвяченому музеям України, студенти навідують музеї Києва та спілкуються із їх співробітниками в режимі дня відкритих дверей. За домовленістю із студентами можливе відвідування студентами музеїв України в режимі туру вихідного дня.

Музейне джерелознавство

Музейне джерелознавство

Цей курс знайомить студентів із багатоманіттям речей, що можуть бути музейними пам’ятками. Під час вивчення курсу студенти дізнаються:

  • Які речі можуть бути музейними пам’ятками, а які ні?
  • Чому правоохоронцям працювати простіше, ніж музейникам?
  • Як навчитися «розуміти» музейні пам’ятки?
  • Як розказати про музейну пам’ятку?
  • Що таке музейна комунікація типу «фетиш»?
  • Що таке музейна комунікація типу «фетиш-наратив» і навпаки?
  • Чому без музейного джерелознавства неможлива якісна грошова оцінка?
  • Як не знати всіх речей, проте бути енциклопедистом
  • Як написати про музейну пам’ятку монографію?

Організація екскурсійної діяльності
Організація виставкової діяльності Основи наукових досліджень

 Охорона і використання пам’яток історії та культури

Охорона і використання пам’яток історії та культури

Пам'ятки історії та культури нерідко називають «історичним паспортом нації». Як унікальний феномен матеріальної та духовної культури, пам’ятки несуть в собі невичерпний інформаційний потенціал про розвиток суспільства, світогляд, багатовіковий досвід, архітектурно-будівельні традиції та естетичні уявлення народу. Протягом останнього десятиліття пам'ятки як об'єкти антропогенного середовища усвідомлюються суспільством не тільки як мистецькі чи історичні цінності, а в значно ширшому контексті – як елементи багатотисячолітнього експерименту зі взаємодії людини з середовищем. Це унікальні й незамінимі носії інформації. Тому руйнування пам'яток, нерозумне перетворення середовища, яке історично склалося, призводять до непоправних інформаційних втрат, до розмивання основ подальшого суспільного розвитку. Крім того, ставлення сучасників до спадщини минулого безпосередньо впливає на результати їхньої праці.

Тому метою навчальної дисципліни «Охорона та використання пам'яток історії та культури» є оволодіння знаннями та навичками в сфері охорони нерухомої культурної спадщини, у т. ч. реставраційної справи та розроблення науково-проектної документації. Предметом вивчення навчальної дисципліни є принципи, методи і засоби охорони і використання пам’яток в Україні. Отримані знання та навички дадуть майбутнім фахівцям змогу впевнено орієнтуватися при вирішенні практичних питань охорони пам’яток.

Пам’яткознавство

Пам’яткознавство

Цей базовий курс знайомить студентів із процесами репрезентації та використання минулого, в яких важливе місце посідають пам’ятки. Під час вивчення курсу студенти дізнаються:

  • Як визначити, який об’єкт є пам’яткою?
  • Які бувають пам’ятки і скільки їх всього в Україні і світі?
  • «Техне» й «епістеме» пам’яткознавства.
  • Як можна пересувати нерухомі пам’ятки і чому цього робити не варто?
  • Як розкрити інформаційний потенціал пам’ятки?
  • Хто такі «сарабаїти», «гіроваги», «анахорети» та «кіновіти» від пам’яткознавства?
  • В чому полягає соціокультурна шкода від руйнування пам’яток?
  • Як запобігти знищенню пам’яток?
  • В чому полягає зв’язок пам’ятознавства і урбаністики?
  • Як правильно читати закони; і як не плутати етику і законність у пам’яткознавстві й житті.
  • Що таке монетизація автентичності?
  • Як визначити ціну пам’ятки?
  • Як отримати вигоду від минулого (в тому числі й фінансову) і яку роль у цьому відіграють пам’ятки?
Польові дослідження музеїв ПР і реклама в музейній діяльності
Прикладне музеєзнавство

Прикладне музеєзнавство

Метою викладання курсу є формування у студентів наукового бачення ювелірного мистецтва, ознайомлення з особливостями пам’яток ювелірного мистецтва та найвідомішими зразками ювелірних виробів в колекціях музеїв України і світу. Важливим завданням є також розвиток естетичного бачення і смаку та допомога в розрізнюванні стилів у ювелірному мистецтві. 

Метою викладання навчальної дисципліни Прикладне музеєзнавство є усестороннє ознайомлення студентів з основними принципами і методами експозиційної діяльності; з теоретичними засадами науково-фондової роботи музеїв та комплектування музейних зібрань; ознайомлення з основними принципами науково-дослідної діяльності музеїв та формами і методами їх культурно-освітньої роботи.

Риторика

Риторика

Риторика допомагає навчитися публічно виступати, поставити дикцію та артикуляцію, виступати з мікрофоном, писати публічні промови, вести дискусію та діалог, проводити дебати.
За допомогою системи тренінгів та практичних занять розкриваються ваші здібності. Під час комунікації в групі студенти оволодівають усіма необхідними вміннями і навичками сучасного фахівця музейної та пам'яткоохоронної галузі.

Спеціальні історичні дисципліни
Соціально-культурне проектування у музейній практиці Сучасний літературний процес Сучаснi музейні атракції

Сучаснi музейні атракції

Курс «сучасні музейні атракції» розрахований на вивчення студентом теоретичних і практичних основ організації атрактивних заходів у музейному просторі (театралізованих екскурсій, журфіксів, турнірів, музейних фестивалів тощо). Під час курсу студент (слухач) отримує знання як із психології музейного відвідувача, так і особливостей роботи з кожним із них й методики їх зацікавлення у відповідному музейному дійстві. Курс «сучасні музейні атракції» складається із двох частин. В першій описується типологія музейних відвідувачів та особливості сприйняття ними атрактивних заходів, види сучасних музейних атракцій та основні їх складові. А також засвоюється методика створення по-справжньому цікової, змістовної та дружньої до відвідувача музейної експозиції. Вивчаючи другу частину курсу, студент (слухач) вивчає основи музейної драматургії; засвоює навички написання сценарію атрактивного музейного заходу; основи співпраці у створенні його проекту із спеціалістами суміжних спеціальностей (дизайнерами, світлотехніками, піротехніками, костюмерами, музиками, акторами, історичними реконструкторами тощо); методику захисту власного творчого проекту в дирекції; основи івент-менеджменту відповідно до специфіки музейного простору; методику ефективного декорування приміщень у поганому стані та методів запобігання деструктивних нештатних ситуацій (т.зв. «факапів»).

Навчальний курс «Сучасні музейні атракції» належить до класу ефективних експрес-курсів, розрахованих на практичне використання отриманих знань. Під час його вивчення виконується творчий проект «Я успадкував музей».

Сучасне зарубіжне та українське мистецтво Українська та зарубіжна література Філософія

 Фотофіксація музейних колекцій

Фотофіксація музейних колекцій

Курс «фотофіксація музейних колекцій» складається із двох частин. В першій частині вивчаються правила проведення фоторобіт у музейних фондах, види фотофіксації музейних колекцій, специфіка застосування променів невидимого спектру в музейних фотороботах (УФ, рентгенівські знімки, фотофіксація в інфрачервоному спектрі тощо). Також її складі методика налаштування фотоапарату й особливості роботи із кожним існуючим видом фототехніки. Окремо вивчається методика фотозйомки архітектурних об’єктів (інтер’єру та екстер’єру, фасаду, археологічних об’єктів тощо), скульптури, живопису, графіки та декоративно-ужиткового мистецтва. Відповідно вивчаються методи світломонтажу, застосування технічних засобів, вибору часу та місця для проведення фоторобіт тощо. Друга частина курсу присвячена методикам 3D-моделювання на основі фотовідбитків музейних предметів, стереофотографії, методиці панорамної зйомки та основам створення сферичних панорам. Курс «фото фіксація музейних колекцій» відноситься до класу базових та розрахований на подальше практичне застосування студентами (слухачами).

Історія архітектури

Історія архітектури

Архітектура – найдавніше й найбільш промовисте досягнення цивілізації. Микола Гоголь вважав архітектуру літописом світу, що промовляє навіть тоді, коли вже мовчать і писемні джерела, й міфологія. Античні греки слушно вірили, що архітектура – мати всіх мистецтв. А в ХХ столітті мудрий філософ наголосив: Архітектура – це філософія, втілена в камені; порівняно з цим будь-яка писана на папері філософія справляє враження дитячого лепету.

Вивчення курсу історії архітектури дає розуміння цих фундаментальних основ цивілізації, знайомить з великими світовими архітектурними стилями, а також з розвитком архітектури на теренах України з найдавніших часів до ХХ століття та основними архітектурними пам'ятками. Отримані знання дозволять експерту безпомилково відрізнити твір високого мистецтва архітектури від банального витвору будівельного бізнесу, тобто справжню культурну цінність від того, що нею не є, а має лише грошову вартість.

 
Об'єкти всесвітньої спадщини ЮНЕСКО в Україні

Об'єкти всесвітньої спадщини ЮНЕСКО в Україні

Кожна країна цікава світові своїми найвищими досягненнями, які зазвичай називають світовими брендами. Найцінніші досягнення світової цивілізації з 1970-х років збираються у переліку, який називається Списком всесвітньої спадщини ЮНЕСКО. Комітет всесвітньої спадщини ЮНЕСКО, який міститься в Парижі, щороку розглядає пропозиції від різних країн і дуже дозовано вносить до цього Списку їхні найцінніші надбання – справжні світові культурні бренди, які, на відміну від техніко-технологічних досягнень, з плином часу не втрачають свою цінність, а тільки примножують її. Для кожної країни її пам'ятки всесвітньої спадщини – це безцінний національний капітал, який слід нарощувати і немислимо втратити.

Критерії відбору до Списку всесвітньої спадщини дуже жорсткі, а вимоги до країн, які пропонують свої досягнення – дуже високі. Сьогодні у Списку всесвітньої спадщини ЮНЕСКО 1052 об'єкти зі 165 країн світу. Україна представлена тільки 7 об'єктами найвищої цінності, такими як Софія Київська, Києво-Печерська лавра, історичний центр Львова, античне місто Херсонес Таврійський, дерев'яні церкви Карпат. Як правильно берегти й використовувати ці пам'ятки, як збільшити представництво України у Списку всесвітньої спадщини ЮНЕСКО, як не втратити здобуті тяжкою працею поколінь міжнародні позиції України – про це йдеться в навчальній дисципліні «Об'єкти всесвітньої спадщини ЮНЕСКО в Україні».

 

БАЗИ ПРАКТИКИ

Розроблена на кафедрі програма наскрізної практичної підготовки передбачає ознайомлення студентів із діяльністю провідних музеїв м. Києва та науково-дослідних установ системи Національної Академії наук України, Міністерства культури України.

Студенти мають можливість практично вдосконалювати набуті теоретичні знання в пам’яткоохоронних установах, історико-культурних і наукових заповідниках, провідних музейних установах Києва та інших регіонах України.

В середньому щорічно більше 20-ти баз практики приймають студентів нашої кафедри, де фахівці діляться з ними своїм досвідом. Завдяки отриманим знанням, практичним вмінням та навичкам значна кількість випускників успішно продовжують кар’єру в археології, музейній справі, експертизі культурних цінностей, у сфері охорони культурної спадщини, державній митній службі України. Багато хто з них працює у музеях, галереях, культурно-мистецьких центрах, бізнес-структурах. Деякі з випускників обирають альтернативну траєкторію кар’єри: у засобах масової інформації, політиці, консалтингу, органах державної адміністрації.

 

Національний заповідник «Софія Київська»

http://n.sophiakievska.org/

Генеральний директор Н.М. Куковальська

м. Київ, вул. Володимирська, 24

ТОВ «Центр української культури та мистецтва»

http://dolesko.com/

Директор – Долеско Світлана Валеріївна

м. Київ, вул. Хорива, 19-В

Інститут археології НАН України

http://www.iananu.kiev.ua/Institute/iau.html

директор – Толочко Петро Петрович

м. Київ, пр. Героїв Сталінграда, 12

Центр пам’яткознавства НАН України і УТОПІК

http://pamjatky.org.ua/

директор – Титова Олена Миколаївна

м. Київ, вул. Лаврська, 9 корп. 19

Польське товариство «Польща-Схід»

http://knukim.edu.ua/novunu/dotik-kriz-stolittya/

керівник у м. Конін – Здзіслав Яцашек

Парк «Київська Русь»

http://parkkyivrus.com/ru/

директор – Янченко Володимир

Київська область, Обухівський район, с. Копачів.

КП «Водно-інформаційний центр»

www.aqua-kiev.info

директор – Попов Олександр Юхимович

м. Київ, вул. Грушевського, 1 В

Державний музей іграшки

http://muzey-igrashki.com.ua/

директор – Гладун Людмила Валентинівна

м. Київ, Кловський узвіз, 8

Національний художній музей України

http://namu.kiev.ua/

директор –  Задорожна Марія Миколаївна

м. Київ, вул. М. Грушевського, 6

Київський літературно-меморіальний музей М.Рильського

http://rulskiy.kiev.ua/

директор – Колесник Вікторія Леонтіївна

м. Київ, вул. М. Рильського, 7

Літературно-меморіальний музей-квартира П.Тичини в Києві

http://www.tychyna.com/

директор

м. Київ, вул. Терещенківська, 5, кв. 1, 3

Музей театрального, музичного та кіномистецтва України

http://www.tmf-museum.kiev.ua/ua/main_ie.htm

директор – Дробот Ірина Борисівна

м. Київ, вул. Лаврська, 9 корп. 29

Національний музей українського народного декоративного мистецтва

http://www.mundm.kiev.ua/

директор – Вялець Адріана Феодосіївна

м. Київ, вул. Лаврська, 9 корп. 24/26

Державний історико-культурний заповідник у м. Луцьку

http://zapovednik.at.ua/

директор – Рудецький Павло Аркадійович

м. Луцьк, вул. Драгоманова, 23

Державний історико-культурний заповідник  м. Дубно

http://dubno-museum.do.am/

директор – Кічаний Леонід Святославович

Рівненська обл., м.Дубно, вул. Замкова, 7А

Державний історико-культурний заповідник  м. Путивлі

http://www.gorod.sumy.ua/news_73.html

директор –Тупик Сергій Володимирович

Сумська обл., м. Путивль, вул. Радянська, 70

КЗ «Запорізький обласний краєзнавчий музей»

http://zp-museums.jimdo.com/

директор – Шаповалов  Георгій Іванович

м. Запоріжжя, вул. Чекістів, 29

 

ФОТО «СТУДЕНТСЬКА ПРАКТИКА»

МІЖНАРОДНІ ПРОЕКТИ

Міжнародний історико-археологічний проект Oboz Strzalkowo, Польща, м. Конін - м. Слупца.

http://fk.knukim.edu.ua/news/42-novyny-mtp/303-dotik-kriz-stolittya.html

Висвітлення міжнародного проекту на польському телебаченні:

http://tvwielkopolska.pl/index.php/konin-aktualosci/supca/16833-strzakowo-powicono-krzy

http://tvwielkopolska.pl/index.php/konin-aktualosci/konin/16843-strzakowo-odsaniali-histori-cmentarza

Міжнародний історико-археологічний проект "Rekawczyn - 2016", Польща, м. Ренкавчин, 2016.

http://fk.knukim.edu.ua/news/42-novyny-mtp/203-litnya-praktika-muzeeznavtsiv-u-polshchi.html

Висвітлення міжнародного проекту на польському телебаченні:

http://tvwielkopolska.pl/index.php/konin-aktualosci/supca/18861-rkawczyn-prowadzili-prace-archeologiczne

http://poznan.tvp.pl/26636247/19082016

ВІРТУАЛЬНИЙ МУЗЕЙ

Інноваційний проект кафедри музеєзнавства та експертизи історико-культурних цінностей

<strong>НАЙВІДОМІШІ МУЗЕЇ СВІТУ</strong>

НАЙВІДОМІШІ МУЗЕЇ СВІТУ

виконала: Косік Олена

<strong>НАЦІОНАЛЬНІ МУЗЕЇ УКРАЇНИ</strong>

НАЦІОНАЛЬНІ МУЗЕЇ УКРАЇНИ

виконали: Бідний Олександр, Волохата Оксана, Дяченко Оксана, Макаренко Марія, Никончук Дмитро

<strong>ДЕРЖАВНІ МУЗЕЇ УКРАЇНИ</strong>

ДЕРЖАВНІ МУЗЕЇ УКРАЇНИ

виконали: Новак Альона, Ткаченко Олександра, Руда Юлія, Москальчук Юлія, Сердюк Тетяна, Білоконь Дарія

<strong>ПРИВАТНІ МУЗЕЇ УКРАЇНИ</strong>

ПРИВАТНІ МУЗЕЇ УКРАЇНИ

виконали: Кліандрова Катерина, Кливець Інна

<strong>МУЗЕЇ УКРАЇНИ</strong>

МУЗЕЇ УКРАЇНИ

виконали: Іванкевич Юлія, Кучма Олексій, Захарова Анастасія, Вакульчук Анна, Ковбасинська Інна, Копайгора Ксенія, Фурса Анна, Сотнікова Анастасія

<strong>МУЗЕЇ СВІТУ</strong>

МУЗЕЇ СВІТУ

виконали: Грядун Наталія, Комлєв Роман, Прохоренко Вероніка, Набхан Діана, Казіміров Ілля, Косік Олена

<strong>STRZALKOWO</strong>

STRZALKOWO

виконала: Пабат Олена

<strong>ВІРТУАЛЬНИЙ ЕКСКУРСІЙНИЙ ТУР ДО МУЗЕЇВ УКРАЇНИ</strong>

ВІРТУАЛЬНИЙ ЕКСКУРСІЙНИЙ ТУР ДО МУЗЕЇВ УКРАЇНИ

виконали: студенти І - V курсів кафедри музеєзнавства і пам'яткознавства КНУКіМ

<strong>КИЇВСЬКА РУСЬ</strong>

КИЇВСЬКА РУСЬ

виконали: студенти ІІ курсу кафедри музеєзнавства і пам'яткознавства КНУКіМ

<strong>МУЗЕЇ КИЄВА</strong>

МУЗЕЇ КИЄВА

виконали: Савенок Олександра, Котляр Руслана, Забарний Андрій, Галаган Ольга, Романець Катерина, Короленко Микола

 

 

АРХЕОЛОГІЧНА ПРАКТИКА

Археологічні дослідження КНУКіМівців

 

Детальніше...

КНУКіМівці на літній практиці

 

Детальніше...

Літня практика музеєзнавців

 

Детальніше...

Літня практика у музеї дерев'яного зодчества "Парку Київська Русь"

 

Детальніше...

Історики-музеєзнавці практикують у ІІ Міжнародній польовій археологічній школі

Детальніше...

Археологічні дослідження істориків-музеєзнавців: Київська Русь

 

Детальніше...

Археологічні будні студентів-музеєзнавців

 

Детальніше...

Археологія як наука! Археологія як мистецтво! Археологія як студентська практика!

Детальніше...

Дослідження багатошарового городища на острові Байда

Детальніше...

НАШІ ВИПУСКНИКИ

РИМАР О.

АНДРЕС Г.

РИМАР А.

АВКСЕНТІЄВ В.

МУЗИЧЕНКО О.

НІЦКЕВИЧ Ю.

СІТАЛОВА А.

ТОМАШЕВСЬКА М.

БОЙКО Л.

ОМЕЛЬЧУК К.

ГОРОБЕЦЬ А.

БЕГАЛЬ Т.

МЕЛЬНИК О.

ЗАДОРОЖНА К.

ПАБАТ А.

КУШНІР Є.

САМІЙЛЕНКО В.

ТКАЧЕНКО О.

ДЯЧЕНКО О.

НОВИНИ

З Днем Соборності України!
ПЕРЕГЛЯНУТИ ЗАПИС
З Днем Соборності України!
22 січня 2021 Новини факультету
З Днем Соборності України!
Об'єкти професійної діяльності випускників Кафедри документознавства та інформаційно-аналітичної діяльності
ПЕРЕГЛЯНУТИ ЗАПИС
Об'єкти професійної діяльності випускників Кафедри документознавства та інформаційно-аналітичної діяльності
21 січня 2021 Новини факультету
Об'єктами професійної діяльності випускників Кафедри документознавства та інформаційно-аналітичної діяльн...
Вступай на ФІПіКБ та здобудь професію HR-менеджера!
ПЕРЕГЛЯНУТИ ЗАПИС
Вступай на ФІПіКБ та здобудь професію HR-менеджера!
20 січня 2021 Новини факультету
Дізнайся з авторських курсів викладачів про сучасні тренди HR-менеджменту...
Спецкурс для ФІПіКБ «Digital-маркетинг та SMM»
ПЕРЕГЛЯНУТИ ЗАПИС
Спецкурс для ФІПіКБ «Digital-маркетинг та SMM»
19 січня 2021 Новини факультету
В рамках курсу ви навчитеся як використовувати інформаційні технології та рекламу для підтримки іміджу бр...
Молодь обирає - Факультет інформаційної політики і кібербезпеки!
ПЕРЕГЛЯНУТИ ЗАПИС
Молодь обирає - Факультет інформаційної політики і кібербезпеки!
18 січня 2021 Новини факультету
Молодь обирає - Факультет інформаційної політики і кібербезпеки! А Ви хочете стати фахівцем з інформаційн...
​​ТОП-3 фільмів, що змінюють життя
ПЕРЕГЛЯНУТИ ЗАПИС
​​ТОП-3 фільмів, що змінюють життя
17 січня 2021 Новини факультету
За останні роки кількість фільмів, що з’являється на наших екранах, невпинно зростає. Тим не менш, вибрат...
Як вибрати майбутню професію?
ПЕРЕГЛЯНУТИ ЗАПИС
Як вибрати майбутню професію?
16 січня 2021 Новини факультету
Як вибрати майбутню професію? Поради від факультету інформаційної політики і кібербезпеки
 #предметифіпікб
ПЕРЕГЛЯНУТИ ЗАПИС
#предметифіпікб
15 січня 2021 Новини факультету
 #предметифіпікб
 

ВСІ НОВИНИ...

Ми чекаємо на тебе!

Дізнайся більше інформації щодо вступу натиснувши на кнопку та приєднуйся до нашої студентської родини!

СТАТИ СТУДЕНТОМ!

Приймальна комісія:

Адреса: Київ, вул. Чигоріна, 20 (каб.12)

Режим роботи:

ПН. - НД.: 08:00 - 20:00

Телефон: +38 (044) 285-44-03

E-mail:

Адреса кафедри МС

Адреса: Київ, вул. Чигоріна, 14 (каб.65)

Режим роботи: ПН.-ПТ.: 08:30-17:30

Телефон: +38 (044) 528-85-94

E-mail:

За консультацією щодо вступу звертайтесь до Бегаль Тетяни Олександрівни т.0665010492

   

Ми на карті:

Натисніть для збільшення

© 2021 Факультет інформаційної політики і кібербезпеки

Member Login

  • Забули свій логін?
  • Забули свій пароль?
Go Top
  • Сайт КНУКіМ
  • Ми у "Facebook"
  • Ми на "Youtube"
  • Ми в "Instagram"
  • Ми в "Telegram"
  • Консультація у Viber