ДИСЦИПЛІНИ
Навчальні дисципліни спеціальності «Інформаційна, бібліотечна та архівна справа»,
передбачені планами підготовки студентів за напрямами «Документознавство та інформаційна діяльність», «Менеджмент бібліотечно-інформаційної діяльності», «Менеджмент архівної діяльності», «Інформаційна аналітика».
Аналітика тексту
Аналітика тексту – навчальна дисципліна, яка має допомогти опануванню методиками аналізу тексту і побудови текстів різних жанрів для вирішення різних цілей: комерційних (як-от просування текстів в інтернет-середовищі), політичних (аналіз і оптимізація текстів програм політичних партій, промов і заяв політичних лідерів тощо), наукових (обґрунтування наукових проектів, стратегій, підготовка звітів), управлінських («переклад» розпоряджень мовою офіційної документації).
Аналітичне забезпечення управління конфліктами
Вирішення та управління конфліктами потребує інформаційного забезпечення. Навчальна дисципліна «Аналітичне забезпечення управління конфліктами» спрямована на набуття вміння використовувати інформаційні засоби для запобігання деструктивним конфліктам і сприяння адекватному розв’язанню конструктивних, вміння сформувати необхідне аналітичне підґрунтя для управління конфліктами.
Бібліотечна професіологія
Поглянути на професію бібліотекаря, бібліотечний колектив та, власне, на самого бібліотекаря як менеджера знань у 3D проекції можливо під час вивчення дисципліни «Бібліотечна професіологія», метою якої формування у студентів системи знань про роль і місце бібліотечної професії, особливості праці й професіоналізації фахівця у процесі бібліотечно-інформаційної діяльності.
Візуальна аналітика
Щоденно ми стикаємось з потоком інформації, яку не встигаємо засвоїти. Зворотний бік проблеми: як те, що ми знаємо, представити в стислій, лаконічній формі? Відповідь – візуалізація інформації, або передача інформації за допомогою візуальних образів. Саме на ознайомлення із сучасними підходами до візуалізації даних та аналізу візуальної та візуалізованої інформації спрямована навчальна дисципліна «Візуальна аналітика».
Документно-інформаційні комунікації
Дисципліна розкриває історичні, практичні та теоретичні аспекти документування інформації в життєдіяльності людських спільнот. В лекційному курсі розглядаються найдавніші форми фіксації інформації на різних матеріальних носіях в процесі вдосконалення ії кількісних та якісних показників в ході історичного розвитку.
Електронні бібліотеки
Значення курсу «Електронні бібліотеки» визначається місцем та роллю новітніх інформаційних технологій та електронних ресурсів в сучасному світі, бурхливим зростанням електронних документів та цифрових бібліотек, необхідності їх включення до ресурсів будь-якої сучасної бібліотеки, зміною пріоритетів в характеристиці сучасної бібліотеки з точки зору користувача в цілому: від повноти бібліотечного фонду та оперативності та якості обслуговування до якості та зручності пошуку повнотекстових ресурсів, в т.ч. віддалено.
Інформаційна бізнес-аналітика
Бізнес-аналіз – це діяльність, яка дає змогу компанії впевнено почуватися в бізнес-середовищі, на основі аналізу інформації про ринки, попит, конкурентів, розвиток самої компанії визначати потреби і обґрунтувати зміни, а також розробляти рішення, які можуть бути корисними. Це своєрідний інформаційний «ліхтарик» в хащах бізнесової діяльності. Саме на формування відповідних компетенцій спрямована навчальна дисципліна «Інформаційна бізнес-аналітика», присвячена вивченню всіх аспектів бізнес-аналізу і підготовки бізнес-аналітика для різних ролей.
Патентознавство
Патентно-ліцензійна робота є невід’ємною складовою наукового й інноваційного поступу нашої держави, а патентна документація – важливим джерелом технічної, правової та комерційної інформації. Предметом вивчення навчальної дисципліни «Патентознавство» є патентна інформація та документація, що складається у зв’язку зі створенням, правовою охороною та використанням об’єктів промислової власності.
Спеціальні системи документації
Документні системи установ різних типів власності та підпорядкованості все ще залишаються ключовим каналом циркуляції офіційних документів. Водночас такі системи в окремих випадках мають істотні особливості (характеру самих документів, порядку їх обробки, значимості їх збереження в інтересах як самих установ, так і співробітників організацій), що обумовлює необхідність спеціального навчання фахівців для опанування роботи з ними. Курс «Спеціальні системи документації» спрямований саме на таке завдання – надати майбутнім фахівцями необхідних знань для роботи із специфічними документними системами в організаціях як державної, так і приватної форми власності.
Стандартизація та сертифікація(за фаховим спрямуванням)
Дисципліна «Стандартизація та сертифікація(за фаховим спрямуванням)» окреслює основні засади діяльності у сфері стандартизації та сертифікації для фахівців документно-інформаційного напрямку підготовки.
Студенти мають змогу ознайомитись з вітчизняним та міжнародним законодавством у сфері стандартизації та сертифікації, діяльністю окремих спеціалізованих організацій з цього профілю, а також з технологією створення, затвердження та використання стандартів на різних рівнях використання.
Сучасний літературний процес
Аналітика тексту – навчальна дисципліна, яка має допомогти опануванню методиками аналізу тексту і побудови текстів різних жанрів для вирішення різних цілей: комерційних (як-от просування текстів в інтернет-середовищі), політичних (аналіз і оптимізація текстів програм політичних партій, промов і заяв політичних лідерів тощо), наукових (обґрунтування наукових проектів, стратегій, підготовка звітів), управлінських («переклад» розпоряджень мовою офіційної документації).
Теорія інформації
Розуміння поняття інформації, основних концепцій, законів та аксіом теорії інформації, знання основних інформаційних процесів та інформаційних структур є надзвичайно важливими для інформаційних експертів, оскільки їхня професійна діяльність тісно пов’язана з процесами пошуку, відбору, обробки, зберігання та поширення достовірної якісної інформації. Навчальна дисципліна «Теорія інформації» передбачає вивчення основних методів теорії інформації, що широко використовуються в сучасних інформаційних технологіях та аналітичних інструментах, з метою підготовки майбутніх інформаційних фахівців до високоефективної професійної діяльності, зокрема, в галузі роботи з інформаційними потоками та масивами.
Теорія систем і системний аналіз інформаційних процесів
У світі все взаємозалежне: ми впливаємо на світ, світ впливає на нас. Це прояв глибинних взаємозв’язків між складними системами. Володіння системним аналізом, системним моделюванням і конструюванням, системною практичною діяльністю – найвища характеристика розумової культури людини.
Ознайомленню з методологією дослідження властивостей та відношень об’єктів шляхом представлення цих об’єктів у вигляді цілеспрямованих систем присвячена дисципліна «Теорія систем і системний аналіз інформаційних процесів».
|
Назва дисципліни |
КББ |
ІА |
ДМ |
МАД |
|
І.1. ЦИКЛ ГУМАНІТАРНИХ ТА СОЦІАЛЬНО-ЕКОНОМІЧНИХ ДИСЦИПЛІН |
||||
1 |
Іноземна мова |
+ |
+ |
+ |
+ |
2 |
Українська ділова мова |
+ |
+ |
+ |
+ |
3 |
Етнографія |
+ |
+ |
+ |
+ |
4 |
Філософія |
+ |
+ |
+ |
+ |
5 |
Професійна та корпоративна етика |
+ |
+ |
+ |
+ |
6 |
Екологія |
+ |
+ |
+ |
+ |
7 |
Основи трудового права і підприємницької діяльності |
+ |
+ |
+ |
+ |
8 |
Політологія |
+ |
+ |
+ |
+ |
|
І.2. ЦИКЛ ФУНДАМЕНТАЛЬНИХ ДИСЦИПЛІН |
||||
9 |
Теорія інформації |
+ |
+ |
+ |
+ |
10 |
Аналітико-синтетична обробка документної інформації |
+ |
+ |
+ |
+ |
11 |
Історія культури |
+ |
+ |
+ |
+ |
12 |
Менеджмент соціокультурної діяльності |
+ |
+ |
+ |
+ |
13 |
Інформаційний менеджмент |
+ |
+ |
+ |
+ |
14 |
Інформаційний сервіс |
+ |
+ |
+ |
+ |
15 |
Інформаційно-аналітична діяльність |
+ |
+ |
+ |
+ |
16 |
Інформаційний бізнес |
+ |
+ |
+ |
+ |
17 |
Державна інформаційна політика |
+ |
+ |
+ |
+ |
|
ІІ.1. ЦИКЛ ПРОФЕСІЙНО-ОРІЄНТОВАНИХ ДИСЦИПЛІН |
||||
18 |
Інформаційні технології, системи та мережі |
+ |
+ |
+ |
+ |
19 |
Системи управління базами даних |
+ |
+ |
+ |
+ |
20 |
Інформаційне право |
+ |
+ |
+ |
+ |
21 |
Міжнародні стандарти інформаційної діяльності |
+ |
+ |
+ |
+ |
22 |
Інформаційно-пошукові системи |
+ |
+ |
+ |
+ |
23 |
Консервація і збереження документів |
+ |
|
|
+ |
24 |
Бібліотекознавство |
+ |
+ |
|
|
25 |
Загальне документознавство |
|
|
+ |
+ |
26 |
Теорія і практика референтської діяльності |
|
|
+ |
|
|
ІІ. ВИБІРКОВІ НАВЧАЛЬНІ ДИСЦИПЛІНИ |
||||
27 |
Діловий етикет |
+ |
+ |
+ |
+ |
28 |
Соціальні комунікації |
+ |
+ |
+ |
+ |
29 |
Дистантне інтернет-обслуговування користувачів |
+ |
+ |
|
|
30 |
Краєзнавча діяльність бібліотек |
+ |
+ |
|
|
31 |
Спеціальні системи документації |
|
|
+ |
|
32 |
Зарубіжне архівознавство |
|
|
|
+ |
33 |
Електронні архіви |
|
|
|
+ |
|
ІІ.3. ЦИКЛ ДИСЦИПЛІН ВІЛЬНОГО ВИБОРУ СТУДЕНТІВ |
||||
34 |
Автоматизовані бібліотечно-інформаційні системи |
+ |
+ |
|
|
35 |
Стандартизація та сертифікація за фаховим спрямуванням |
+ |
+ |
+ |
+ |
36 |
Комунікаційні інструменти побудови репутації |
+ |
+ |
+ |
+ |
37 |
Інформаційна евристика |
+ |
+ |
|
|
38 |
Реклама інформаційних ресурсів |
+ |
+ |
|
+ |
39 |
Бібліотечний і архівний менеджмент і маркетинг |
+ |
|
|
+ |
40 |
Проектна діяльність бібліотек і архівів |
+ |
|
|
+ |
41 |
Бібліографознавство |
+ |
+ |
|
|
42 |
Історія української та зарубіжної літератури |
+ |
|
|
|
43 |
Бібліографічна діяльність |
+ |
|
|
|
44 |
Історія книги та книгознавство |
+ |
|
|
|
45 |
Бібліотечно-інформаційне обслуговування |
+ |
|
|
|
46 |
Електронні бібліотеки |
+ |
|
|
|
47 |
Історія бібліотечної справи |
+ |
|
|
|
48 |
Методична робота в бібліотеці |
+ |
|
|
|
49 |
Бібліотечне фондознавство |
+ |
|
|
|
50 |
Теорія систем і системний аналіз |
|
+ |
|
|
51 |
Основи науково-дослідної роботи |
|
+ |
|
|
52 |
Аналітика тексту |
|
+ |
|
|
53 |
Технології Веб 2.0 в інформаційній діяльності |
|
+ |
|
|
54 |
Аналітичне забезпечення управління конфліктами |
|
+ |
|
|
55 |
Візуальна аналітика |
|
+ |
|
|
56 |
Обробка і аналіз статистичних даних |
|
+ |
|
|
57 |
Психотехнології аналітичної діяльності |
|
+ |
|
|
58 |
Технології масовокомунікаційного впливу |
|
+ |
|
|
59 |
Інформаційна бізнес-аналітика |
|
+ |
|
|
60 |
Наукометрія і бібліометрія |
|
+ |
|
|
61 |
Вступ до фаху |
|
|
+ |
+ |
62 |
Нормативне забезпечення діяльності діловодних і архівних служб |
|
|
+ |
+ |
63 |
Електронний документообіг |
|
|
+ |
+ |
64 |
Керування документаційними процесами |
|
|
+ |
+ |
65 |
Захист інформації |
|
|
+ |
+ |
66 |
Теорія і практика управління |
|
|
+ |
|
67 |
Документаційне забезпечення управління |
|
|
+ |
|
68 |
ПР в органах державної влади та місцевого самоврядування |
|
|
+ |
|
69 |
Електронне урядування |
|
|
+ |
|
70 |
Патентознавство |
|
|
+ |
|
71 |
Управлінське документознавство |
|
|
+ |
|
72 |
Архівознавство |
|
|
|
+ |
73 |
Архівне фондознавство |
|
|
|
+ |
74 |
Історія архівної справи |
|
|
|
+ |